مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 09:552020-10-25سياسي

سازمان وکالت امامین عسکریین (ع) عقاید شیعه را حفظ کرد


عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه، سازمان و شبکه وکالت تأسیس یافته توسط امامین عسکریین (ع) را سبب حفظ اعتقادات شیعه شد و پابرجا ماندن دین خدا دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنرانی در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) با اشاره به دوران امامت 40 ساله امامین عسکریین (ع) یعنی امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: آن حضرات با نصب وُکلایی در شهرهای مختلف جهان اسلام، زمینه را برای غیبت حضرت حجت بن الحسن (ع) فراهم کردند تا شیعه بتواند در شرایط غیبت نیز با مراجعه به نمایندگان و وُکلای راستین آن حضرات، دین خود را از منبع مُوثّق دریافت دارد، آن را بیشتر بشناسد و در جهت حفظ آن بکوشد.

وی ادامه داد: باید گفت نقش این وُکلا در زمان امامین عسکریین (ع) چیزی فراتر از نقش اقتصادی و جمع آوری وجوهات شرعی داشته است، یعنی نقش اجتماعی آنان در رفع مشکلات مردم و همچنین نقش فرهنگی و علمی آنان در حفظ علم کلام شیعه و اعتقادات مردم هم غیر قابل انکار است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگر از نقش های وکلای آن امامان هُمام، نقش سیاسی آنان در مبارزه با حکومت جائر بنی عباس بود که حتی به شکنجه شدن و شهادت برخی از آنان انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان وکالت امامین عسکریین (ع) عقاید شیعه را حفظ کرد

سازمان وکالت امامین عسکریین (ع) عقاید شیعه را حفظ کرد