مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 08:502020-10-25اقتصادي

هشدار نسبت به احتمال کاهش صادرات آبزیان تا پایان سال


عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران از احتمال کاهش صادرات ماهی و میگو تا پایان امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، محدودیت های ناشی از تحریم در حوزه حمل ونقل و از سویی بالا رفتن هزینه مبادله به دلیل نبود سیستم بانکی، پیش بینی می شود در این بخش دچار افت صادرات شویم.

این فعال اقتصادی میزان تولید میگو در استان بوشهر را حدود 30 هزار تن برآورد کرد که طبق رویه هر ساله 80 درصد آن صادر می شود.

به گفته گزدرازی، حتی با توجه به کاهش مسافرت ها و تأثیر منفی شیوع این بیماری بر موضوع گردشگری، به نظر می رسد استفاده داخلی از این محصولات نیز کاهش پیدا کند.

وی درباره بازار کشورهای خلیج فارس و حضور ایران در این بازار بر اساس صادرات مواد غذایی، میوه و تره بار، تأکید کرد: بیش ترین صادرات از گمرکات بوشهر به این کشورها به همین محصولات خلاصه می شود که ارزآوری کمتری دارند و در حال حاضر نگرانی خاصی بابت آنها نداریم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران مانع بعدی در برابر صادرات را موضوع پیمان سپاری ارزی دانست که بر اساس آن صادرکنندگان باید تعهدات ارزی خود را ایفا کنند اما متأسفانه رویه مشخصی برای این منظور وجود ندارد.

گزدرازی به وضعیت حاکم بر گمرکات ایران و دیگر نهادها و بخش های اقتصادی کشور که با تعدد بخشنامه ها و برداشت های سلیقه ای از مقررات مواجه هستند، اشاره کرد و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به احتمال کاهش صادرات آبزیان تا پایان سال

هشدار نسبت به احتمال کاهش صادرات آبزیان تا پایان سال