مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 07:252020-10-25سياسي

علوی تهرانی: سلایق خود را در جشن های 9 ربیع به حضرت زهرا(س) نسبت ندهید


حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه شکل برگزاری بعضی مجالس جشن 9 ربیع قابل قبول نیست، گفت: بیش تر مجالسی که این مسأله را ترویج می کنند، - حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی، استاد اخلاق و کارشناس مذهبی در پاسخ به این سوال که جشن گرفتن در ایام 9 ربیع الاول با آن رویکرد اختلافی و انحرافی آن دارای چه جایگاهی است، اظهار داشت: 9 ربیع الاول و هر موضوعی که به موضوع تبری می پردازد، دارای دو بحث است.

اول اینکه تبری در حوزه اعتقاد ماست و ما باید با دشمن امیرالمومنین (ع)، دشمنی داشته باشیم و در این شکی نیست، اما اظهار آن تابع شرایطی است.

در شرایط فعلی ما، دنیا از تبری برای ایجاد تفرقه سوءاستفاده می کند؛ بنابراین براساس باب تقیه دین باید این امر را مخفی کنیم.

شکل برگزاری جلسات 9 ربیع الاول مخالف نظر بزرگان است وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر شکل برگزاری این مجالس جشن تا حدود زیادی قابل قبول نیست، تصریح کرد: شاید 90 درصد مجالسی که این مسأله را ترویج می کنند، از نظر شکلی و قالبی نیز از منظر بزرگان و عالمان ما مورد قبول نباشد.

سلایق خود را به حضرت زهرا (س) نسبت ندهید علوی تهرانی با اشاره به پوشیدن لباس قرمز از سوی افراد در مجالس جشن 9 ربیع الاول گفت: این رنگ لباس را افراد انتخاب می کنند و می گویند که حضرت زهرا (س) با این رنگ لباس من شاد می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوی تهرانی: سلایق خود را در جشن های 9 ربیع به حضرت زهرا(س) نسبت ندهید

علوی تهرانی: سلایق خود را در جشن های 9 ربیع به حضرت زهرا(س) نسبت ندهید