مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 14:052020-10-24اقتصادي

متخلفان برگشت ارزهای صادراتی همچنان در ابهام!


از آنجا که رییس کل بانک مرکزی 70 نفر از متخلفان ارزی در رفع تعهدات ارزی را کارتن خواب اعلام کرده است، برگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی موجب ابهاماتی بین بانک مرکزی و اتاق بازرگانی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی کشور یکی از موضوعات حائز اهمیت اقتصادی است که می تواند تاثیر قابل توجهی در تامین و عرضه ارز در بازار و به تبع آن، ثبات قیمت ارز داشته باشد.

از آنجا که در ماه های ابتدایی امسال قیمت ها در بازار ارز صعودی بود، یکی از دلایل این افزایش برنگشتن ارزهای صادراتی خوانده شد که برای ساماندهی بازار ارز سخت گیری بیشتری برای رفع تعهدات ارزی صورت گرفت؛ به گونه ای که لغو صدور کارت های بازرگانی، انتشار اسامی متخلفان در رسانه ها و ورود قوه قضاییه به این موضوع از جمله این اقدامات بود.

از زمانی که برنگشتن ارزهای صادراتی عامل افزایش قیمت ارز خوانده شد و بیشتر افرادی که رفع تعهد ارزی انجام نداده بودند صادرکنندگان بخش خصوصی اعلام شدند (چون گفته می شد شرکت های دولتی اکثر ارزهای صادراتی خود را به اقتصاد کشور برگردانده اند)، اختلاف نظراتی بین بانک مرکزی و بخش خصوصی شکل گرفت.

در این زمینه، 250 متخلف ارزی در این زمینه که به قوه قضاییه معرفی شده اند، 70 نفر از آن ها کارتن خواب بوده اند و با استفاده از کارت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخلفان برگشت ارزهای صادراتی همچنان در ابهام!

متخلفان برگشت ارزهای صادراتی همچنان در ابهام!