مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 12:252020-10-24پزشكي

بخور نقش مهمی در انتشار ویروس دارد/ هرگونه دود برای ریه مضر است


فوق تخصص بیماری های ریوی با تأکید بر اینکه در دوران کرونا بخور نقش مهمی در انتشار ویروس دارد ،گفت: هرگونه دودی اعم از اسپند برای ریه مضر است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجلوگیری کنیم، اظهار کرد: حرف اول و آخر زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است، این داروهایی که تبلیغ می شود بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، اما می شود سیستم ایمنی بدن و ریه را تقویت کنیم و در این میان یکی از عوامل پیشگیری از بیماری های ریوی این است که آسیبی به ریه وارد نکنیم، مثلاً افرادی که سیگار، قلیان، الکل و یا مواد مخدر استفاده می کنند به طور قطع به ریه خود آسیب می رسانند و این باعث می شود که سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: اما فاکتورهایی هم برای تقویت ریه و همچنین سیستم ایمنی وجود دارد از جمله ورزش، کاهش استرس، خواب خوب و تغذیه مناسب که می تواند جای داروها را بگیرد، به ویژه میوه ها، غذاهای دریایی، دانه های روغنی مثل بادام زمینی، سبزیجات تازه که حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی برای مبارزه با ویروس ها و بالا بردن سیستم ایمنی بدن هستند.

از نظر علمی دارویی وجود ندارد که سیستم ایمنی را بالا ببرد، برخی داروها مثل زینک، ویتامین دی، سی، یا امگا 3 هست اما تأکید منابع علمی بر این است که از منبع غذایی حاوی این ترکیبات استفاده کنیم، مصرف این ویتامین ها حتماً باید تحت نظارت پزشک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخور نقش مهمی در انتشار ویروس دارد/ هرگونه دود برای ریه مضر است

بخور نقش مهمی در انتشار ویروس دارد/ هرگونه دود برای ریه مضر است