مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 10:352020-10-24اجتماعي

میراث صنعتی مدرن ایران در دل شهری کهن


ایستگاه راه آهن یکی از آثار تاریخی جاجرم است که در این شهرستان و در روستایی به همین نام، واقع شده است و به دلیل ویژگی های شاخص و منحصربه فرد خود در سال گذشته به عنوان میراث صنعتی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

- ایسنا/خراسان شمالی ایستگاه راه آهن یکی از آثار تاریخی جاجرم است که در این شهرستان و در روستایی به همین نام، واقع شده است و به دلیل ویژگی های شاخص و منحصربه فرد خود در سال گذشته به عنوان میراث صنعتی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

روستای ایستگاه راه آهن جاجرم در 35 کیلومتری شهرستان جاجرم واقع شده است.

یکی از آثار تاریخی شاخص شهرستان جاجرم که در این روستا واقع شده، ایستگاه راه آهن است که علت نام گذاری روستا نیز به سبب وجود همین ایستگاه است.

از تاریخ ساخت اثر دقیق مشخص نیست تنها تاریخ به دست آمده از اثر، تایل های آجری لعاب دار است که تاریخ حک شده در پشت آن ها به سال 1309 است.

راه آهن سرتاسری ایران به لحاظ طی مسیر در نواحی بکر و طبیعت خاص منطقه، ازلحاظ گردشگری جالب توجه است و هم به واسطه زیربناهای فنی ایجادشده از قبیل تونل ها و پله ای عظیم در زمان خود، از جاذبه های میراث صنعتی مدرن ایران می باشند.

علاوه بر آن، احداث ایستگاه ها، واحدهای مسکونی کارکنانی، انبارهای کالا، سوخت و صنایع وابسته موردتوجه بوده و اکثر ساختمان های محور ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث صنعتی مدرن ایران در دل شهری کهن

میراث صنعتی مدرن ایران در دل شهری کهن