مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 07:002020-10-24پزشكي

تلخ همچون مرض قند


کمبود انسولین های قلمی و دیگر تجهیزات مورد نیاز بیماران دیابتی این روزها داستان تلخی دارد که از یک طرف باعث سرگردانی بیمارانی شده که نمی دانند چرا و چطور باید به سرنگ های انسولین قدیمی برگردند و از طرف دیگر استرس و فشار روحی، - ایسنا/اصفهان کمبود انسولین های قلمی و دیگر تجهیزات مورد نیاز بیماران دیابتی این روزها داستان تلخی دارد که از یک طرف باعث سرگردانی بیمارانی شده که نمی دانند چرا و چطور باید به سرنگ های انسولین قدیمی برگردند و از طرف دیگر استرس و فشار روحی، بر کنترل قند آن ها تأثیر منفی گذاشته است.

از حدود یک سال پیش تاکنون روند تأمین انسولین قلمی برای بیماران دیابتی در کشور دچار اختلال شده اما این مشکل در هفته های اخیر پررنگ تر از قبل خود را نشان داده و به دغدغه اصلی بیماران تبدیل شده است.

مشکل بیماران دیابتی تنها به دسترسی بیماران به انسولین های قلمی محدود نمی شود و اخیرا تجهیزات تست قند خون مثل نوار و سوزن تست قند خون هم به سختی پیدا می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این میان برخی از مسئولان وزارت بهداشت و حتی پزشکان به بیماران توصیه می کنند تا بهبود شرایط به انسولین های ویالی برگردند، درحالی که کیفیت و استفاده راحت تر از انسولین های قلمی یا آنالوگ در مقایسه با انسولین های ویالی که به آن انسولین انسانی هم گفته می شود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخ همچون مرض قند

تلخ همچون مرض قند