مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 06:502020-10-24اقتصادي

جهش تولید زیتون در سمنان


زیتون از جمله محصولات راهبردی به شمار می رود که می تواند در حل مشکلات اقتصادی، بهبود معیشت کشاورزان و کاهش مصرف آب نقش آفرین باشد، اما توسعه کشت زیتون و ترغیب کشاورزان به این نوع کشت در کنار اطلاع رسانی، - افزایش برداشت و توسعه باغ های زیتون، خودکفایی کشور در تامین روغن مصرفی داخل و بی نیازی از واردات مواد اولیه این نوع روغن را رقم می زند که در این زمینه سمنان از استان های پیشرو به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، زیتون از جمله محصولات مهم روغنی به شمار می رود که در سال های اخیر مورد توجه جدی مسوولان قرار گرفته اما هنوز جایگاه خود را در زمینه بهبود الگوی کشت در بین کشاورزان پیدا نکرده است و باید بیش از پیش در این زمینه اطلاع رسانی شود.

فواید زیتون و روغن زیتون در جهان اثبات شده و شناخته شده است و بر کسی پوشیده نیست که توسعه کشت زیتون می تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد و در عین حال کشور در زمینه تامین مواد اولیه تولید روغن خود کفا کند.

زیتون یکی از پرکشت ترین میوه های جهان است و کشورهای مدیترانه ای بیشترین تولید این محصول یعنی نزدیک به 95 درصد تولید جهانی را به خود اختصاص داده اند.

به گفته متخصصان، زیتون حاوی میزان زیادی روغن غیراشباع مونو، آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول و خطر ابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید زیتون در سمنان

جهش تولید زیتون در سمنان