مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 06:302020-10-24بين الملل

افغانستان انتقال تجهیزات نظامی از خاک این کشور به آذربایجان را رد کرد


وزارت امور خارجه افغانستان ادعاها مبنی بر دخالت این کشور در منازعه قره باغ، از طریق انتقال افراد و تسلیحات از خاک افغانستان به خاک آذربایجان را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس،  افغانستان همچنین تأکید کرد که این کشور به عنوان قربانی جنگ بر حل مسالمت آمیز بحران آذربایجان و ارمنستان براساس قطع نامه های شورای امنیت ملل متحد و تصامیم گروه مینسک تأکید می کند.

این درحالی است که وزارت خارجه افغانستان در هفتم مهرماه در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از درگیری های شدید نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه نگورنو – قره باغ اعلام کرده بود که افغانستان از تلاش های مردم و دولت آذربایجان پشتیبانی می کند.

کابل اعلام کرده بود که منطقه ی نگورنو – قره باغ به عنوان بخشی از آذربایجان در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده و افغانستان خواهان پایان اشغال نگورنو – قره باغ بوده و در این راستا از تلاش های مردم و دولت آذربایجان و سایر ملل جهان پشتیبانی می کند.

وزارت خارجه افغانستان همچنین خواهان برقراری آتش بس و رفع بحران طولانی در این منطقه از راه مسالمت آمیز شده بود.

به دنبال آن، شورای ملی ارمنستان از دبیرخانه ی مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی یا CSTO رسما خواست که روند لغو عضویت افغانستان در این سازما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افغانستان انتقال تجهیزات نظامی از خاک این کشور به آذربایجان را رد کرد

افغانستان انتقال تجهیزات نظامی از خاک این کشور به آذربایجان را رد کرد