مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 06:152020-10-24بين الملل

اعترافات یک فرمانده


گردان و تیپ29 نمی خواستند بجنگند مگر زمانی که ما فهمیدیم فرمانده آن می خواهد فرار کند، به او گفتم: اگر فرار کردی سرت را جدا می کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کتاب بیست وهشتم از روزشمار جنگ ایران و عراق با عنوان نخستین عملیات بزرگ در شمال غرب؛ والفجر4؛ انفجار مقر تفنگ داران امریکایی در بیروت؛ سفر فرستاده ویژه ریگان که به عنوان کتاب برگزیده سی و ششمین دوره کتاب سال ایران در سال 1397 می باشد وقایع دوران جنگ ایران و عراق را در دوره زمانی 1362/7/23 تا 1362/9/30 در بر می گیرد.

این کتاب توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سال 1396 منتشر شده است.

در این کتاب که شامل 979 گزارش درباره جنگ و موضوعات مربوط به آن است، اتفاقاتی در صحنه نظامی و غیرنظامی رخ داده که با خواندن هر یک از آن وقایع، از اطلاعاتی آگاه می شویم که در زمان خود از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

نمونه ای از این وقایع که در خلال عملیات والفجر 4 توسط واحد شنود سپاه پاسداران انجام شده که به شجاعت رزمندگان ایرانی اذعان می کنند، در ادامه این مطلب آورده شده است.

عملیات والفجر 4 با اعلام کلمه یا الله توسط علی رضاییان و سرهنگ امیربیگی فرماندهان سپاه و ارتش در قرارگاه مقدم حمزه سیدالشهدا (ع) از اولین دقایق بامداد 1362/7/28 درگیری در تمام محورهای عملیاتی شروع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعترافات یک فرمانده

اعترافات یک فرمانده