مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 06:152020-10-24پزشكي

شباهت علائم مسمومیت گازی با سرماخوردگی


رییس روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خطرات مسمومیت با گاز منوکسید کربن، گفت: علامت مسمومیت با این گاز مشابه سرماخوردگی است و افراد به محض مشاهده این علائم باید از محیطی که در آن قرار دارند، خارج شوند.

اکبر آزادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در فصل سرما، گفت: هرساله با شروع فصل سرما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی، متاسفانه شاهد افزایش موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن هستیم، گاز خطرناکی که می‌تواند در مواردی منجر به مرگ افراد شود.

وی افزود: در شش ماهه ابتدای امسال که فصول گرم سال محسوب می شوند 64 مورد گزارش مسمومیت با گاز منوکسید کربن داشته ایم که متاسفانه تعدادی از این افراد جان خود را از دست دادند.

آزادی با بیان اینکه مسمومیت با گاز منوکسید کربن به دنبال سهل انگاری ساده اتفاق می‌افتد، گفت: متاسفانه برخی افراد در خرید و نصب وسایل گازسوز و گرمایشی چندان حساسیت و دقتی به خرج نمی دهند و همین امر موجب می شود در سراسر کشور بارها و بارها در طول سال شاهد مسمومیت با گاز منوکسید کربن باشیم.

وی تصریح کرد: مهمترین نکته در بحث استفاده از وسایل گرمایشی بحث خرید کالای استاندارد است، افراد باید دقت داشته باشند که حتما وسایل گرمایشی استاند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت علائم مسمومیت گازی با سرماخوردگی

شباهت علائم مسمومیت گازی با سرماخوردگی