مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 05:552020-10-24سياسي

اجرای نسخه نویسی الکترونیک در 100 درصد داروخانه ها و آزمایشگاه های شهر کرمان


مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: 80 درصد مطب ها و 100 درصد داروخانه ها و آزمایشگاه های شهر کرمان در حال اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته گرامیداشت بیمه سلامت اظهار کرد: در سوم آبان ماه 73 قانون بیمه همگانی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و بیمه خدمات درمانی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در استان کرمان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، بیان داشت: ارائه خدمات بیمه رایگان درمان بر اساس ارزیابی وسع مالی افراد است و ثروتمندان مشارکت بیشتری در پرداخت حق بیمه می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اضافه کرد: در زمینه بررسی وضعیت مالی خانواده نقشی نداریم بلکه بانک اطلاعاتی ایرانیان در وزارت رفاه شکل گرفته و دهک بندی جامعه به انجام رسیده است.

جعفری با طرح این پرسش که سازمان بیمه سلامت چقدر در برداشتن بار درمان از دوش خانواده ها موثر است، ابراز داشت: پرداخت از جیب برای درمان یک شاخص جهانی ست که این شاخص در ایران برابر با 55 درصد قبل از اجرای طرح تحول بود که در سال 95 به کمتر از 37 درصد کاهش یافته است و باید به کمتر از 25 درصد برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای نسخه نویسی الکترونیک در 100 درصد داروخانه ها و آزمایشگاه های شهر کرمان

اجرای نسخه نویسی الکترونیک در 100 درصد داروخانه ها و آزمایشگاه های شهر کرمان