مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 05:252020-10-24پزشكي

درد مزمن و ارتباط آن با آسیب قلبی


درد مداوم به خودی خود آزاردهنده است اما پژوهشی جدید نشان داده است افرادی که با درد مزمن زندگی می کنند ممکن است با مساله ای جدی تر نیز مواجه شوند.

- که در نشریه Pain Medicine منتشر شد، ارتباط بین درد مزمن و افزایش احتمال تجربه حمله قلبی یا سکته مغزی را نشان داده است.

در این مطالعه شرایط 52,842 نفر در بازه زمانی 2001 تا 2015 دنبال شد که 17,614 نفر از آنها داروهای مسکن (چه بدون نسخه یا تجویزی) برای حداقل سه ماه مصرف می کردند و 35,228 نفر فاقد درد مزمن بودند.

نتایج برای افرادی که با درد مزمن مواجه بودند شوکه کننده بود.

طی دوره مطالعه، افرادی که از درد مزمن رنج می بردند در مقایسه با آنهایی که به درد مزمن مبتلا نبودند، 20 درصد احتمال بیشتری داشت یک حمله قلبی را تجربه کنند و همچنین احتمال تجربه سکته مغزی برای آنها 30 درصد بیشتر بود.

ارتباط درد و سلامت قلب به گفته پژوهشگران، دلیل ارتباط بین درد مزمن و خطر رویدادهای قلبی می تواند با این حقیقت که درد بلند مدت به مشکلاتی منجر می شود که افت سلامت قلب را در پی دارند مرتبط است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: - افزایش سطوح استرس - کمبود خواب یا خواب بی کیفیت - افسردگی - کاهش توانایی برای انجام ورزش تمام این موارد همراه با هم می توانند قلب و رگ های خونی را در وضعیت بدی قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درد مزمن و ارتباط آن با آسیب قلبی

درد مزمن و ارتباط آن با آسیب قلبی