مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 05:002020-10-24سياسي

ذهن های کُند اما معمولی/ دیرآموزان را بشناسیم


دیرآموزان کمی پایین تر از افراد عادی هستند، اما در عین حال آن قدر توانمندی دارند که در گروه دیگر قرار نمی گیرند.

- ایسنا/لرستان دیرآموزان کمی پایین تر از افراد عادی هستند، اما در عین حال آن قدر توانمندی دارند که در گروه دیگر قرار نمی گیرند.

دلایل این وضعیت شناخته شده نیست اما این افراد از نظر ظاهری، تفاوتی با افراد عادی ندارند و در نتیجه از روی شکل ظاهری نمی توان آن ها را شناخت، از آن جایی که شناخت کمی درباره این افراد در اجتماع وجود دارد تا امروز از قابلیت ها و توانمندی های آن ها کمتر استفاده شده و البته خانواده های آن ها نیز حمایت کمی دریافت می کنند.

شناسایی کودکان دیرآموز به ویژه در سال های پیش از دبستان کار آسانی نیست، ممکن است آن ها تفاوت چشمگیری با همسالان شان نداشته باشند و والدین تنها متوجه کُندی آن ها در کسب برخی مهارت ها شوند، با افزایش سن و ورود به مدرسه، تفاوت های این کودکان بیشتر به چشم می آید.

کودکان دیرآموز چه کسانی هستند؟ مریم کاووسی، روانشناس بالینی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که کودک دیرآموز توانایی یادگیری مهارت های تحصیلی ضروری را دارد اما میزان و عمق یادگیری اش نسبت به متوسط همسالانش کمتر است، اظهار کرد: این کودکان دارای بهره هوشی بین 70 تا 85 هستند و به علت رشد ذهنی کم، قادر به فراگیری مطالب و حل مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذهن های کُند اما معمولی/ دیرآموزان را بشناسیم

ذهن های کُند اما معمولی/ دیرآموزان را بشناسیم