مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 22:252020-10-23اقتصادي

مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم الاجرا است؟


پس از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر”الزام استفاده از ماسک از خانه تا خانه“به عنوان مصوبه لازم الاجرا همچنین جزای نقدی متخطی از این مصوبه، - فاطمه راجی، دانش آموخته حقوق در یادداشتی با توجه به مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با شده اند؛ اگر در اجتماع حاضر شده و شناسایی شوند 200 هزار تومان جریمه می شوند.

در مورد اصناف، اگر در یک صنف فردی باشد و خودش ماسک نزند و مشتریانی را بپذیرد که ماسک نمی زنند، بار اول اخطار کتبی و درج در پرونده، بار دوم 300 هزار تومان جریمه می شود و بار سوم یک میلیون تومان، در نهایت بار چهارم مغازه اش به مدت یک هفته پلمب می شود.

پس از این مصوبه شاهد واکنش ها و انتقادهایی بین افکار عمومی نسبت به صلاحیت این ستاد در وضع قانون و مجازات بوده ایم؛ لذا سوأل اساسی این است که آیا اساساً این ستاد از لحاظ حقوقی و قانونی صلاحیت جرم انگاری و تعیین مجازات را دارد یا خیر؟ عده ای با استناد به اصل 36 قانون اساسی( حکم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد) و ماده 2 قانون مجازات اسلامی (هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود) و با تأکید بر اینکه وضع قانون باید از مجرای قوه مقننه و طی مراحل قانونی آن باشد بر مصوبات این ستاد خرده می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم الاجرا است؟

مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا لازم الاجرا است؟