مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 05:102020-10-23سياسي

رفتارشناسی منتظران ظهور در عصر غیبت


فرد منتظر در عصر غیبت، وظائفی نسبت به خود و ارتقاء سطح بینش خود دارد که در سه حوزه شناخت ، عاطفه و رفتار به این وظایف پرداخته می شود که در این میان حوزه رفتار، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در ادامه شرح مبحث انتظار فرج در عصر غیبت با اشاره به معنا و مفهوم انتظار، نتیجه بسط و گسترش فرهنگ مهدویت، ورود به در زمره منتظرین امام عصر عج  عنوان شد و در این مجال نیز به وظایف منتظران پرداخته می شود.

وظایف منتظران امام عصر (عج) را همانگونه که در نوشتار قبل مطرح شد، می توان براساس آنچه از روایات به ما رسیده است، به سه دسته تقسیم نمود: الف) وظایف فردی ب) وظایف اجتماعی ج) وظایف حکومتی وظایف فردی فرد منتظر در عصر غیبت، وظائفی نسبت به خود و ارتقاء سطح بینش خود دارد که در سه حوزه شناخت ، عاطفه و رفتار به این وظایف پرداخته می شود.

شاید بتوان گفت حوزه رفتار، مهم ترین بخش انتظار در بعد فردی آن می باشد چرا که با حرکت درست می توان زمینه ساز ظهور حضرت شد.

در اینجا به چند نمونه از وظایف منتظرین در حوزه ی رفتار و توضیح آن بصورت خلاصه اشاره می کنیم: 1) تمسّک بر دین در ابتدا جهت شناخت دین، تعریفی اجمالی از آن ارائه می شود.

دین: عبارت است از مجموعه ی مقررات و دستورات آسمانی که از جانب پروردگار به وسیله ی پیامبران برای ارشاد و هدایت انسان ها فرستاده شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتارشناسی منتظران ظهور در عصر غیبت

رفتارشناسی منتظران ظهور در عصر غیبت