مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 12:452020-10-22سياسي

وقف؛ حلقه مفقوده برقراری عدالت اجتماعی/ مجمع خیرین حوزه ساز در فارس ایجاد می شود


وقف عنصر مهم دربرقراری عدالت اجتماعی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی جامعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزای فارس از شیراز، آیت الله علیرضا اعرافی  پیش از ظهر امروز در نشست کمیته عالی وقف حوزه علمیه اظهار داشت: لطمه و هجمه های سنگینی به وقف وارد شده و در این مورد  اگر ظرفیت موجود را بازسازی و افزایش دهیم، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر هر مدرسه یک وقف داشته باشد، شاهد ارتقاء فضا های علمی و آموزشی در سطح کشور هستیم، افزود: در تدوین برنامه هفتم، باید آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه های علمیه  در قالب گسترش وقف مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد:  مساجد پایگاه مهمی در مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی است اگر نقش خود را به خوبی در جامعه اسلامی اجرا کند.

اعرافی تصریح کرد: وقف جایگاه ممتازی در اندیشه های دینی و بشری دارد و در بیشتر کشور های اروپایی، آمریکایی و آسیایی  همچنین نهاد های مربوط به سلامت ، بهداشت، فرهنگ، علم، امور اجتماعی،  و اخلاقی به مقوله  وقف به عنوان نهاد پایدار دینی وابسته است.

وی بیان داشت:  احیاء موقوفات با حفظ نیات وافقان و موازین شرعی با کمک برنامه ریزان  و نیز اجرای طرح های جدید شامل  هر مدرسه یک طلبه، برای گسترش اخلاق در فضا های آموزشی باید مورد توجه متولیان فرهنگی و مذه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف؛ حلقه مفقوده برقراری عدالت اجتماعی/ مجمع خیرین حوزه ساز در فارس ایجاد می شود

وقف؛ حلقه مفقوده برقراری عدالت اجتماعی/ مجمع خیرین حوزه ساز در فارس ایجاد می شود