مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 00:502020-10-21اقتصادي

درخت مورینگا برای نخستین بار در زرآباد بلوچستان کاشت شد+فیلم


محمد علی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان می گوید: برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان درخت مورینگا در منطقه زرآباد بلوچستان در 20 هکتار کشت شده است.

- درخت مورینگا برای نخستین بار در زرآباد بلوچستان کاشت شد؛ که برگ و بذر این درخت برای فرآوردهای داروی به کشور کانادا صادر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، این درخت که نسبتاً به خشکی مقاوم است هم در نواحی خشک و نیمه خشک و هم در نواحی مرطوب رشد می کند و به درخت معجزه معروف است، از جمله موارد مصرف مورینگا می توان به مصرف آن در غذای کودک، علوفه حیوانات، تصفیه آب، داروهای طبیعی، باروری،و غیره اشاره کرد.

علاوه براین برگ های مورینگا را می توان جهت افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن بدن استفاده نمود، به دلیل اینکه مورینگا انرژی بدن را بدون قند فراهم می کند.

همچنین برگ ها می توانند جهت زیباسازی پوست مورد استفاده قرار گیرند، این برگ های کوچک می توانند جان میلیون ها نفر را نجات دهند.

محمد علی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان می گوید: برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان این درخت در منطقه زرآباد بلوچستان در 20 هکتار کشت شده است.

وی تصریح کرد: خواستگاه اصلی این درخت در کشور در منطقه های چابهار و زرآباد بلوچستان می تواتد باشد و از باروری و سو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخت مورینگا برای نخستین بار در زرآباد بلوچستان کاشت شد+فیلم

درخت مورینگا برای نخستین بار در زرآباد بلوچستان کاشت شد+فیلم