مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 20:452020-10-20پزشكي

مسئولان فکری به حال کمبود انسولین قلمی بکنند


رییس انجمن دیابت استان اردبیل گفت: کمبود انسولین قلمی و نایاب شدن آن بزرگترین دغدغه و نگرانی را به وجود آورده و بهتر است مسئولان کشوری در این زمینه تدبیری بیندیشند.

- شیوا اسبقیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هفته های اخیر به رغم مراجعات مکرر بیماران دیابتی در توزیع انسولین قلمی با نارسایی روبرو بودیم در حالی که بیماران نوع یک و دو دیابت به شدت به انسولین نیاز و وابستگی دارند و در صورت پیدا نشدن این محصول دارویی زندگی و حیات آنها به خطر می افتد.

وی خاطرنشان کرد: نباید با جان بیماران و افراد مبتلا به دیابت بازی شود در حالی که عده ای سودجو و دلال سعی می کنند در این بازار اختلال ایجاد کرده و اجازه تامین انسولین را به قیمت مناسب ندهند.

رییس انجمن دیابت استان اردبیل بیان کرد: کمبود انسولین به هیچ وجه قابل پذیرش نیست چرا که مسئولان باید از ماه ها پیش پیش بینی های لازم را برای ذخیره سازی این محصول دارویی انجام می دادند تا کمبودی در بازار احساس نشود.

اسبقیان ادامه داد: باید 1.

5 برابر نیاز استان ها دارو و تجهیزات مورد نیاز بهداشتی ذخیره سازی شود .

وی افزود: برای داروخانه ما در دو ماه قبل یک قوطی انسولین توزیع کردند که به هیچ وجه پاسخگوی بیماران نبوده و الان نیز به رغم مراجعات روزانه بیماران ما نمی توانیم پاسخگو باشیم و یا از توز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان فکری به حال کمبود انسولین قلمی بکنند

مسئولان فکری به حال کمبود انسولین قلمی بکنند