مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 19:402020-10-20سياسي

تخت روانچی: جزایر سه گانه همیشه بخشی از ایران بوده اند


نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست مجازی شورای امنیت گفت: از آنجا که موضوع مربوط به جزایر ایران در اینجا ذکر شده است، باید بگویم که جزایر ابوموسی، - تنب بزرگ و کوچک، همیشه بخشی از ایران بوده اند.

این جزایر ایرانی هستند و به همین ترتیب باقی خواهند ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد بر مشارکت ایران در ترویج صلح و امنیت منطقه و همچنین مالکیت ایران بر جزایر سه گانه تاکید کرد.

مجید تخت روانچی روز سه شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد، پس از آنکه برخی کشورها عضو و همچنین منطقه اتهاماتی را متوجه ایران ساختند، درخواست وقت برای پاسخ کرد.

وی در این جوابیه به طور کلی این ادعاها را بی اساس دانست و آنها را رد کرد و افزود: ایران نقش انکارناپذیری در امنیت انرژی، حمل و نقل تجاری و ثبات در منطقه خلیج فارس ایفا می کند.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر "تداوم مشارکت ایران در ترویج و ارتقای صلح و امنیت در این منطقه حساس"، ادامه داد: الزامات دفاعی ایران همچون برنامه موشکی در محاسبات ژئواستراتژیک و تجربه تاریخی قابل ملاحظه، ریشه دارد.

تخت روانچی با اشاره به تهاجم هشت ساله صدام حسین رییس رژیم بعثی عراق به ایران که با حمایت ویژه آمریکا و تعدادی از کشورهای عضو شورای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: جزایر سه گانه همیشه بخشی از ایران بوده اند

تخت روانچی: جزایر سه گانه همیشه بخشی از ایران بوده اند