مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 16:052020-10-20اقتصادي

سالانه 850 تن گوجه فرنگی گلخانه ای در آذربایجان غربی تولید می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : سالانه به طور میانگین 850 تن گوجه فرنگی گلخانه ای از سطح گلخانه های استان برداشت و به بازار مصرف عرضه می شود.

-  اکبرکرامتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: سطح زیر کشت گوجه فرنگی گلخانه ای در استان بیش از 2 هکتار بوده و محصول تولیدی این گلخانه ها از مرغوب ترین تولیدات گلخانه ای است و ارزش صادرات دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت گوجه فرنگی گلخانه ای در استان مربوط به ارومیه است، تصریح کرد: با توجه به تنوع بالای ارقام گوجه فرنگی گلخانه ای یکی از محصولات مناسب کشت در گلخانه است که می تواند با شناسایی بازارهای هدف به عنوان یکی از محصولات صادراتی مطرح باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد:  در استان امکان توسعه کشت گوجه فرنگی به صورت گلخانه ای وجود دارد و برای افزایش سطح زیر کشت از محل طرح توسعه گلخانه ها تسهیلات بانکی با سود کم و دوره بازپرداخت طولانی فراهم شده، که امیدواریم با استقبال متقاضیان و احداث گلخانه های جدید شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش درآمد کشاورزان باشیم.

کرامتی تاکید کرد: یکی از راه های کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، استفاده از کشت های گلخانه ای است که به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 850 تن گوجه فرنگی گلخانه ای در آذربایجان غربی تولید می شود

سالانه 850 تن گوجه فرنگی گلخانه ای در آذربایجان غربی تولید می شود