مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:502020-10-20فرهنگي

چرا اگر کرونا همین الان ریشه کن شود باز کسی به سینما نخواهد رفت؟


در بسیاری از کشورها برای چند ماه سالن های سینما تعطیل بود و بعد به شکلی محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش فیلم ها از سر گرفته شد.

- عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - شیوع ویروس کرونا در تمام دنیا تاثیر غیر قابل انکاری بر سینما و کاهش شدید فروش فیلم‌ها گذاشته است و اهالی سینما مدام هشدارهای مختلف مبنی بر تعطیلی دائم سینما و ورشکست شدن آن می‌دهند.

در بسیاری از کشورها برای چند ماه سالن‌های سینما تعطیل بود و بعد به شکلی محدود و با رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی نمایش فیلم‌ها از سر گرفته شد و نهایتا با استفاده از ظرفیت 50 درصد صندلی‌های هر سالن.

تاثیرات این تعطیلی‌ها و اتفاقات ناشی از کرونا به گونه‌ای بود که آخرین فیلم کریستوفر نولان ( Tenet ) بعد از اکران جهانی تا به امروز 300 میلیون دلار فروخته است که قطعا اگر بحث کرونا نبود پیش بینی فروش شاید بسیار بیشتر از این حرفها بود.

در شرایط عادی این رقم فروش برای فیلمی که با هزینه 200 میلیون دلاری ساخته شده یک فاجعه محسوب می‌شود اما در دوران پاندمی باید با اغماض بیشتری به این آمار نگاه کرد.

در آمریکا هم به نظر می‌رسد تماشاگران در حالی که میزان شیوع کرونا در داخل کشور بسیار بالاست، برای بازگشت به سینماها مردد هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اگر کرونا همین الان ریشه کن شود باز کسی به سینما نخواهد رفت؟

چرا اگر کرونا همین الان ریشه کن شود باز کسی به سینما نخواهد رفت؟