مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 10:402020-10-20سياسي

پشت بام تکانی پاییزه یزدی ها


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری سنت دیرینه پایش پشت بام خانه های بافت تاریخی یزد خبر داد.

- ایسنا/یزد معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری سنت دیرینه پایش پشت بام خانه های بافت تاریخی یزد خبر داد.

علی اصغر صمدیانی یزد با اشاره به احیای سنت دیرینه پایش پشت بام خانه ها در یزد، اظهار کرد: این سنت، رسمی کهن در یزد، بوده است، اما طی سال های گذشته به دلیل خشکسالی های پیاپی، فراموش شده بود که با توجه به خسارات بارش های سال گذشته به بافت ها و خانه های تاریخی یزد دوباره احیا شد.

‎ بازدید از پشت بام خانه های تاریخی یزد را یکی از اقدامات موثر برای احیای این سنت در بین مردم یزد دانست و گفت: این سنت از جانب میراث فرهنگی نسبت به ابنیه تاریخی تحت مالکیت و همچنین بازارچه ها و بازار تاریخی یزد انجام می شود.

وی افزود: این پایش که از بیست و چهارم مهرماه آغاز شده تا پایان این ماه ادامه دارد و در تمام بافت سراسر استان برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، صمدیانی در پایان خاطرنشان کرد: بازدید از پشت بام ها و مطمئن بودن از عدم گرفتگی ناودان ها مختص مناطق تاریخی یزد نیست، بلکه با اجرای این طرح در خانه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت بام تکانی پاییزه یزدی ها

پشت بام تکانی پاییزه یزدی ها