مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:152020-10-20بين الملل

دلیل قدرت نمایی ترکیه در خارج از مرزهایش چیست؟


ماه گذشته بلافاصله پس از این که مناقشه طولانی مدت در قفقاز جنوبی به جنگی آشکار تبدیل شد، ترکیه به کمک متحد خود در شورای همکاری کشورهای ترک زبان شتافت.

- ماه گذشته بلافاصله پس از این که مناقشه طولانی مدت در قفقاز جنوبی به جنگی آشکار تبدیل شد، ترکیه به کمک متحد خود در شورای همکاری کشورهای ترک زبان شتافت.

ترکیه اسلحه در اختیار جمهوری آذربایجان گذاشت و ظاهرا شبه نظامیان خود را هم از سوریه به این کشور اعزام کرد.

ادعاهایی که البته آنکارا آن ها را رد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گونول تول، مدیر مرکز مطالعات ترکیه در موسسه خاورمیانه واشنگتن نوشته است: در حالی که بیشتر قدرت های خارجی خواستار آتش بس فوری در این منطقه شدند، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از الهام علی اف، همتای خود خواست به جنگ ادامه دهد.

قفقاز ظاهرا به جدیدترین عرصه قدرت نمایی برای ترکیه ای تبدیل شده که دخالت های نظامی اش از سوریه تا آن سوی مدیترانه گسترش یافته است.

ترکیه در کدام مناطق دخالت نظامی دارد؟ ترکیه در سال های اخیر به اقدامات زیر دست زده است: - سه حمله نظامی به سوریه - اعزام تجهیزات نظامی و شبه نظامیان خود به لیبی - اعزام نیروی دریایی به مدیترانه شرقی برای تاکید بر حق حاکمیت خود در منطقه - گسترش عملیات های نظامی علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق -


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل قدرت نمایی ترکیه در خارج از مرزهایش چیست؟

دلیل قدرت نمایی ترکیه در خارج از مرزهایش چیست؟