مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:052020-10-20اجتماعي

رصد بارش جباری از امشب تا اول آبان/نحوه ثبت رد شهاب ها در آسمان عاری از غبار


به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در بامداد روزهای سه شنبه 29 مهر تا روز پنج شنبه اول آبان می توان انتظار مشاهده شهاب های زیبایی از این بارش در آسمان را داشت و برای عکاسی از این پدیده زیبای نجومی می توان با تجهیز دوربین به لنز میدان دید باز و دارا بودن .

- رصد بارش "جباری" از امشب تا اول آبان/نحوه ثبت رد شهاب ها در آسمان عاری از غبار به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در بامداد روزهای سه شنبه 29 مهر تا روز پنج شنبه اول آبان می توان انتظار مشاهده شهاب های زیبایی از این بارش در آسمان را داشت و برای عکاسی از این پدیده زیبای نجومی می توان با تجهیز دوربین به لنز میدان دید باز و دارا بودن دوربین به قابلیت نوردهی با زمان دلخواه و انتخاب حساسیت مناسب، رد زیبایی از شهاب ها را در آسمان ثبت کرد.

مهندس مسعود عتیقی در گفت وگو با ایسنا، افزود: شهاب های بارش شهابی جباری که یکی از بارش های مشهور سالیانه است، در هر سال بین 11 مهر تا 17 آبان ماه در آسمان مشاهده می شود.

وی منشا این بارش را ذرات به جا مانده از دنباله دار معروف هالی دانست و اظهار کرد: کانون این بارش نیز در نزدیکی ستاره شانه شکارچی در صورت فلکی شکارچی (جبار) قرار دارد و به همین دلیل به این بارش، جباری گفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد بارش جباری از امشب تا اول آبان/نحوه ثبت رد شهاب ها در آسمان عاری از غبار

رصد بارش جباری از امشب تا اول آبان/نحوه ثبت رد شهاب ها در آسمان عاری از غبار