مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:002020-10-20سياسي

طرحی برای اصلاح قانون مجازات/افشاگران فساد تشویق مالی می شوند


مجلس شورای اسلامی قرار است طرحی را با قیدفوریت بررسی کند که ضمن اصلاح قانون مجازات اسلامی، در راستای حمایت از افشاگران فساد به آنها پاداش مالی تعلق خواهد گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در 18 فرودین ماه سال گذشته (98) طرح حمایت و صیانت از کاشفان و گزارشگران فساد با امضای تعداد 66 نفر از نمایندگان به هیأت رییسه مجلس شورای شورای اسلامی تقدیم شد.

در این طرح در جهت مبارزه با فساد و پیشگیری از آن، مشوق هایی از جمله پرداخت 20 درصد از جزای نقدی وصول شده به افشاکنندگان در نظر گرفته شده بود.

این طرح در حالی به صورت عادی اعلام وصول شده بود که تقریباً تمام نمایندگان مجلس می دانند اگر طرحی در دو ساله دوم مجلس به صورت عادی اعلام وصول شود، نوبت به رسیدگی آن نخواهد رسید.

ماده واحده طرح حمایت و صیانت از کاشفان و گزارشگران فساد مقرر می داشت که از تاریخ تصویب این قانون اشخاص حقیقی یا حقوقی یا کارمندان گزارش دهنده هر یک از جرائم موضوع بند الف ماده 1 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب  هفتم آبان ماه 1390 علاوه بر برخورداری از حمایت های ماده 17 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد از حمایت های قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب 21 خرداد ماه 1394  نیز بهره می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی برای اصلاح قانون مجازات/افشاگران فساد تشویق مالی می شوند

طرحی برای اصلاح قانون مجازات/افشاگران فساد تشویق مالی می شوند