مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 15:202020-10-19اقتصادي

وزیر جهاد کشاورزی: 10 میلیون نفر جمعیت زنان روستایی و عشایری داریم


اکنون 10 میلیون نفر جمعیت زنان روستایی و عشایری داریم که بالغ بر 6 میلیون نفر از این زنان با سن حدود 18 سالگی فعالیت دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ « کاظم خاوازی» عصر روز دوشنبه در مراسم رونمایی از تلاش ها و توانمندی های زنان روستایی و عشایری که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی روستا افزود: جمعیت زنان روستایی توانمندی بزرگی برای کشاورزی خانوادگی محسوب می شود که می توانند تحول بزرگی را در بخش کشاورزی و نظام های خرد ایجاد کنند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی هم در جهاد سازندگی و هم از سالهای 72 برنامه هایی برای زنان روستایی و عشایری داشته و که در سه بخش آن را دنبال کرده است.

وجود 18 هزار تسهیل گر زنان روستایی در دولت تدبیر و امید وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش نخست ظرفیت سازی آموزش و کسب مهارت های اولیه مورد تاکید بود که حدود سه هزار نفر تسهیل گر زن روستایی داشتیم که با روی کارامدن دولت تدبیر و امید تعداد آن به 18 هزار نفر رسیده و انتظار می رود این رقم افزایش یابد و این وزارتخانه سالانه به 50 هزار نفر زن روستایی آموزش می دهد.

افزایش صندوق های خرد به 3600 عدد در دولت تدبیر و امید خاوازی ضمن تشکر از حمایت ها و فعالیت های صندوق کارافرینی امید تصریح کرد: در بخش دوم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر جهاد کشاورزی: 10 میلیون نفر جمعیت زنان روستایی و عشایری داریم

وزیر جهاد کشاورزی: 10 میلیون نفر جمعیت زنان روستایی و عشایری داریم