مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 14:502020-10-19سياسي

آرامگاه فردوسی را که ساخت و که تمام کرد؟


جرقه ساخت آرامگاهی برای فردوسی بزرگ را نخست محمدتقی بهار در دل رضاشاه انداخت اما یافتن محل دقیق دفن این شاعر از سوی کیخسرو شاهرخ و وقف باغ حاج میرزا محمدعلی قائم مقام التولیه بود که باعث شد او بپذیرد برای ساخت این آرامگاه هزینه کند.

- جرقه ساخت آرامگاهی برای فردوسی بزرگ را نخست محمدتقی بهار در دل رضاشاه انداخت اما یافتن محل دقیق دفن این شاعر از سوی کیخسرو شاهرخ و وقف باغ حاج میرزا محمدعلی قائم مقام التولیه بود که باعث شد او بپذیرد برای ساخت این آرامگاه هزینه کند.

فهرست طول و درازی از معماران دوره اول و دوم پهلوی نام خود را با این آرامگاه گره زده اند؛ از ارنست امیل هرتسفلد که باستان شناسی آلمانی بود تا کریم طاهرزاده بهزاد و بعدها هم سیحون.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: ساخت آرامگاه فردوسی، چون شاهنامه، داستان طول و درازی دارد و اگر سال 1344 را بهانه ای کرده ایم برای مرور معماری این بنا، صرفا به این معناست که در این تاریخ، این آرامگاه یکی از مهم ترین بازسازی های خود را به پایان رسانده است.

جرقه ساخت آرامگاهی برای فردوسی بزرگ را نخست محمدتقی بهار در دل رضاشاه انداخت اما یافتن محل دقیق دفن این شاعر از سوی کیخسرو شاهرخ و وقف باغ حاج میرزا محمدعلی قائم مقام التولیه بود که باعث شد او بپذیرد برای ساخت این آرامگاه هزینه کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرامگاه فردوسی را که ساخت و که تمام کرد؟

آرامگاه فردوسی را که ساخت و که تمام کرد؟