مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 11:402020-10-19دانش

محققان دانشگاه آزاد و صنعتی شریف به اندازه گیری سریع دوپامین دست یافتند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، همکاری پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و دانشگاه صنعتی شریف دستاورد طراحی حسگر های جدید، - پژوهشگران دو دانشگاه آزاد و صنعتی شریف با طراحی حسگر های جدید، موفق شدند مقادیر بسیار کم دوپامین را اندازه گیری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، همکاری پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات، پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای و دانشگاه صنعتی شریف دستاورد طراحی حسگر های جدید، سریع و با درستی بالا برای مقادیر بسیار کم دوپامین را به همراه داشت که برای موارد تشخیص پزشکی و صنایع داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

مجتبی باقرزاده، دانشیار رشته شیمی تجزیه پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای درباره لزوم انجام این طرح پژوهشی و دستاورد های آن گفت: در این کار تحقیقاتی نانوکامپوزیتی جدید بر پایه ترکیب تیتانیا- سریای اصلاح شده با نقاط کوانتومی گرافنی، با هدف بهبود خواص الکتریکی و نوری آن تهیه شد.

نانوکامپوزیت تهیه شده برای ساخت حسگر دوپامین استفاده شد و پاسخ های فتوالکتروشیمیایی در مقایسه با پاسخ الکتروشیمیایی، مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان دانشگاه آزاد و صنعتی شریف به اندازه گیری سریع دوپامین دست یافتند

محققان دانشگاه آزاد و صنعتی شریف به اندازه گیری سریع دوپامین دست یافتند