مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 04:552020-10-19اقتصادي

بسیاری از تولیدکنندگان به جای تولید، سهمیه مواد اولیه خود را می فروشند


قائم مقام یک شرکت صادرکننده فرش و موکت گفت: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده اند که از کار تولیدی به سمت کار بازرگانی بیایند و تولیدکننده ترجیح می دهد به جای تولید، - ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام یک شرکت صادرکننده فرش و موکت گفت: متاسفانه بسیاری از تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده اند که از کار تولیدی به سمت کار بازرگانی بیایند و تولیدکننده ترجیح می دهد به جای تولید، با استفاده از سهمیه ای که دارد، مواد اولیه را وارد کند و آن را در بازار بفروشد، زیرا دردسر کمتر و سودآوری مناسب دارد اما برای کشور سودآور نیست.

آرزو هاشمی، در میزگردی که به مناسبت روز ملی صادرات در دفتر ایسنا برگزار شد، در خصوص لزوم صادرات اظهار کرد: با توجه به نوسانات قیمت ارزی موجود و با توجه به اینکه عمده مواد اولیه ما وارداتی است، این موضوع به خروج ارز منجر می شود.

حال اگر این امکان برای ما فراهم شود که ورود ارزی داشته باشیم که این موضوع نیز از طریق صادرات اتفاق می افتد، نوسانات ارزی تا حد زیادی تعدیل می شوند.

وی در خصوص تاثیر نوسانات ارزی بر صادرکنندگان گفت: متاسفانه همواره از مشکلات صادراتی صحبت به میان می آید اما چندان اثربخش نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از تولیدکنندگان به جای تولید، سهمیه مواد اولیه خود را می فروشند

بسیاری از تولیدکنندگان به جای تولید، سهمیه مواد اولیه خود را می فروشند