مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:452020-10-18فرهنگي

گذری بر زندگی عسکری کامران فرهنگ نویس و روزنامه نگار شهیر یزدی


«محمّدتقی عسکری کامران» یکی از مشاهیر استان یزد در کسوت روزنامه نگاری است که از عنفوان جوانی با فعالیت در این حوزه در مسیر شکوفایی استعدادها و اعتلای تاریخ و فرهنگ و ادب هنر یزد گام برداشت.

- ایسنا/یزد محمّدتقی عسکری کامران یکی از مشاهیر استان یزد در کسوت روزنامه نگاری است که از عنفوان جوانی با فعالیت در این حوزه در مسیر شکوفایی استعدادها و اعتلای تاریخ و فرهنگ و ادب هنر یزد گام برداشت.

حسین مسرت پژوهشگر و نویسنده ی یزدی در رابطه با این چهره شهیر در گفت وگو با ایسنا می گوید: عسکری کامران در سال 1310 در بزرن دارالشفاء شهر یزد به دنیا آمد، پدرش غلامحسین نام داشت، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر گذراند و دانشنامه ی کارشناسی خود را در رشته ی روزنامه نگاری از دانشکده ادبیّات و علوم انسانی دانشگاه تهران گرفت ولی در سال 1329 به استخدام تامین اجتماعی درآمد و مدیریت این سازمان به ترتیب در شهرهای کرمان، بندرعباس، تهران، بافق و یزد را تجربه کرد و نهایتاً نیز پس از 30 سال خدمت صادقانه در سال 1359 بازنشسته شد.

وی ادامه می دهد: فعالیت های مطبوعاتی عسکری کارمران از همان سال های جوانی با نشریات محلّی یزد آغاز شد و پس از آن خود از نویسندگان ثابت چندین نشریه از جمله ناصر و طوفان یزد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر زندگی عسکری کامران فرهنگ نویس و روزنامه نگار شهیر یزدی

گذری بر زندگی عسکری کامران فرهنگ نویس و روزنامه نگار شهیر یزدی