مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:402020-10-18سياسي

حفظ تنوع زیستی به یک سیاست کلی تبدیل شود


حفظ تنوع زیستی در کشور باید به یک سیاست کلی تبدیل شود از طرفی توسعه صنعت گیاهان دارویی، روند، دامنه و جهش تولید را تقویت می کند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزایر فارس از خرم آباد، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در نهمین جلسه هیئت اندیشه ورز کشاورزی لرستان با عنوان تنوع زیستی و کشاورزی که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اهمیت گیاه، رویش آن و تنوع زیستی به آیه 19 سوره حجر با مضمون وَأَنْبَتْنَا فِیهَا مِنْ کُلِّ شَیْءٍ مَوْزُون اشاره و اظهارکرد: از بررسی تفسیر این آیه می توان تنوع زیستی گیاهی را استفاده نمود.

وی افزود: سخن گفتن آیه مذکور در مورد رویاندن گیاهان از همه چیز من کل شیء ، به معنای سخن گفتن از گیاهان در زمین در مقیاس وسیع و متنوع است که این همان تنوع گیاهی است به معنای دیگر این آیه مستقیما به تنوع و تعدد گیاهی اشاره دارد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که این آیه در مورد هماهنگی و تعادل کل ارگانیسم گیاهان صحبت می کند، گفت: این تاکید قرآن بر هماهنگی ارگانیسم گیاهان از کلمه موزون به معنای سنجیده شده و نظم یافته در آیه 19 سوره حجر به دست می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ تنوع زیستی به یک سیاست کلی تبدیل شود

حفظ تنوع زیستی به یک سیاست کلی تبدیل شود