مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 04:302020-10-18پزشكي

شناسایی 4 جهش کرونا ویروس خاص ایران


معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به اقدامات این پژوهشگاه در زمینه شناسایی تغییر جهش های ویروس کرونا، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در ایران حدود 23 جهش ژنوم این ویروس را مشاهده و گزارش کردیم، - دکتر محمدعلی ملبوبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با اعلام رسمی شیوع کرونا در کشور، یکی از مسایلی که با آن مواجه شدیم، این بود که باید فراوانی جهش‌ها در جمعیت را شناسایی کنیم در غیر این صورت در تشخیص، درمان و تولید واکسن راه به جایی نخواهیم برد.

وی ادامه داد: از این رو طرح شناسایی جهش این ویروس در ایران و جهان را در دستور کار قرار دادیم که این طرح شامل دو بخش آزمایشگاهی و داده‌های سطح جهان است.

ملبوبی مطالعات در بخش آزمایشگاهی را مطالعه بر روی ویروس‌ کرونای شیوع یافته در ایران دانست و یادآور شد: علاوه بر آن داده‌های موجود در دنیا را جمع‌آوری و آنالیز کردیم.

معاون فناوری پژوهشگاه زیست فناوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر 90 هزار مورد توالی ژنوم کامل ویروس کرونا در دسترس است، خاطر نشان کرد: برای آنکه بتوانیم داده‌های جمع‌آوری شده را آنالیز کنیم، پاپ‌لاینی ایجاد شد تا بتوانیم از این طریق به سرعت داده‌ها را به صورت اتوماتیک و پشت سر هم ردیف و جهش‌های ویروس کرونا را شناسایی کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 4 جهش کرونا ویروس خاص ایران

شناسایی 4 جهش کرونا ویروس خاص ایران