مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-17فناوري

چگونه گوشی مسروقه را ردیابی کنیم؟


دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قابلیت کاربردی و جالبی در اختیار کاربران قرار می دهند تا موقعیت گوشی گم شده یا سرقت شده را ردیابی کنند.

- جی پلاس، سرقت گوشی های همراه به سادگی انجام می شود و هرچه ابعاد و اندازه گوشی ها کوچک تر باشد، سرقت یا گم شدن آن ها ساده تر است.

بسیاری از افراد عادت دارند زمانی که در مترو، اتوبوس یا مکان های پر ازدحام نشسته اند هدفون را به گوش خود وصل کنند تا زمان سریع تر بگذرد.

برخی از سارقان از این فرصت استفاده می کنند و در زمان مناسب سیم هدفون را قطع کرده و گوشی را از کیف یا جیب اشخاص خارج می کنند.

شاید از شنیدن این حرف تعجب کنید، اما این مدل سرقت وجود دارد و افراد به اندازه ای در انجام این کار ماهر هستند که فرد مالباخته تنها زمانی متوجه نبود گوشی می شود که دیگر هیچ صدایی در گوش خود نمی شنود.

راهکارهایی برای ردیابی گوشی مسروقه خبرگزاری صداوسیما نوشت: طرح رجیستری یکی از راهکارهای ابداعی موثر برای پیشگیری از فروش گوشی های مسروقه و قاچاق بود.

در طرح فوق زمانی که سیم کارت اپراتورهای داخلی درون آن قرار می گیرد، گوشی با فهرست گوشی های مجازی که از مبادی قانونی به کشور وارد شده اند بررسی می شود و اگر شماره سریال آن در آن در فهرست قرار نداشته باشد، غیر قابل استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه گوشی مسروقه را ردیابی کنیم؟

چگونه گوشی مسروقه را ردیابی کنیم؟