مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 07:352020-10-17سياسي

آیینی که در طول 1200 سال شکل گرفت


آیین معنوی «زیارت رضوی» که در طول 1200 سال گذشته تا امروز به واسطه ادای احترام و تعظیم و زیارت حرم امام رضا (ع) در حالت تشرف به این حرم و حتی از راه دور، - آیین معنوی زیارت رضوی که در طول 1200 سال گذشته تا امروز به واسطه ادای احترام و تعظیم و زیارت حرم امام رضا (ع) در حالت تشرف به این حرم و حتی از راه دور، شکل گرفته است، دی ماه سال گذشته در فهرست آثار ناملموس (معنوی) کشور به ثبت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از گذشت حدود 1200 سال از شهادت امام رضا (ع)، زیارت حرمِ امام هشتم، که با عنوان زیارت رضوی از جنبه های مختلف مورد توجه بوده، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

آیینی که آداب و رسوم و باورهای مختلفی را در طول سال های گذشته در خود جای داده و به همین واسطه نیز به عنوان میراث فرهنگی ناملموس مذهبی کشور مدنظر قرار گرفته است.

چاووش خوانی در مبدأ ، توقف در تپه سلام های متعدد قبل از مشهد ، سلام دادن به آن حضرت در داخل شهرمشهد ، تشرف بارگاه ملکوتی حضرت (ع) ، خواندن زیارت نامه و ادای احترام و تعظیم و زیارت از راه دور و نسبت دادن عنوان مشهدی به زیارت کنندگان پس از بازگشت از سفر زیارتی جزو این آیین و رسوم ها درآمده اند، آدابی که در بین تمام ادیان اسلامی وحتی در بین سایر مذاهب نیز به عنوان یک سنت پسندیده متداول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیینی که در طول 1200 سال شکل گرفت

آیینی که در طول 1200 سال شکل گرفت