مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 00:002020-10-16سياسي

رابطه استاد شجریان با سیاست و چهره های سیاسی چگونه بود؟


استاد شجریان در پاسخ به این سؤال که آنجایی که هنرمند تشخیص می دهد کاری به نفع مردم است باید وارد شود؟ می گوید: وظیفه دارد حرف مردم را در مقابل سیاست بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از تاریخ ایرانی، دقیقاً هزار سال پس از فردوسی؛ در همان سرزمین طوس، در مهر آمد، با مهر ماند و در مهر رفت و آخر در جوار فردوسی آرام گرفت.

در همان سالی که مادر ایران آبستن فرزندانی بود که هر یک سرآمد دوران شدند؛ 1319: عباس کیارستمی، احمدرضا احمدی، محمدعلی سپانلو، اسفندیار منفردزاده، انوشیروان روحانی، خسرو سینایی و… در میانه همان سال جنگ رسیده و جادوشده، در اول مهر در مشهد در خانه حاج مهدی فرزند حاج علی اکبر طبسی از ملاکان بزرگ مشهد که صدای خوبی داشت و این ژن هنری سخاوتمندانه به خاندان واریز می شود ؛ از او به پسر و از پسر به نوه ها.

به یاد پدر صدایش در کلاس قرائت قرآن پدر می پیچید و در 12 سالگی از رادیو مشهد پخش شد تا سال 46؛ ده سال بعد رتبه نخست مسابقه تلاوت قرآن در ایران را کسب کرد.

پدر مذهبی بود و دوست نداشت پسرش آواز بخواند.

پدر تربیت خوانندگی به پسر داد و مادر اخلاق را.

تعصب در موسیقی را از پدر گرفت و خستگی ناپذیری را از مادر.

به احترام پدر صدایش در رادیو تهران به نام سیاوش بیدگانی پخش شد؛ مانده بود تا فاش شود این صدای سحرآمیز برنامه گل ها از آن محمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه استاد شجریان با سیاست و چهره های سیاسی چگونه بود؟

رابطه استاد شجریان با سیاست و چهره های سیاسی چگونه بود؟