مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-16سياسي

لغو تحریم های تسلیحاتی ایران چه آثاری خواهد داشت؟


یک تحلیل گر ارشد مسائل سیاست خارجه با بیان اینکه کشورمان از روز یکشنبه منع حقوقی برای مبادله تسلیحاتی ندارد، تاکید کرد که چین و روسیه بر اساس منافع خودشان با ایران مبادله تسلیحاتی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایلنا، تحلیل گر ارشد مسائل سیاست خارجه به تحلیل آثار لغو تحریم های تسلیحاتی ایران پرداخت و همچنین مبادلات تسلیحاتی کشورها با ایران را بر اساس منافع هر کشور و نه نوع ارتباطش با ایران دانست.

حسن بهشتی پور تحلیل گر ارشد مسائل بین الملل درباره اجرای مکانیزم ماشه و ارتباطش با لغو تحریم های تسلیحاتی ایران که از روز یکشنبه عملیاتی می شود، اظهار داشت: مکانیزم ماشه اجرا نشده است؛ مکانیزم ماشه زمانی اجرا می شود که شورای امنیت در جلسه ای مشخص، تصمیم بگیرد که شش قطعنامه ای که ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار دارند را بازگردند.

جلسه برگزار نشده و آمریکا در تشکیل جلسه برای تصویب قطعنامه شکست خورده است؛ همچنین از میان 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل، 13 عضو در نامه رسمی به رییس دوره ای شورای امنیت، گفتند چون آمریکا از برجام خارج شده است، نمی تواند مکانیزم ماشه را راه اندازی کند.

وی افزود: دلیل بعدی، موضع گیری دبیرکل سازمان ملل است، در نامه ای که رییس دوره ای شورای امنیت از نیجر به دبیرکل ارائه داد گفت که شورای امن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو تحریم های تسلیحاتی ایران چه آثاری خواهد داشت؟

لغو تحریم های تسلیحاتی ایران چه آثاری خواهد داشت؟