مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 14:352020-10-15اقتصادي

پرداخت 82درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کارخانه های قند استان 82 درصد مطالبه چغندرکاران آذربایجان غربی را به میزان 1470 میلیارد ریال پرداخت کرده اند.

- رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با شروع تحویل چغندرقند از کشاورزان استان، 82 درصد مطالبه چغندرکاران به میزان یک هزار و 470 میلیارد ریال تاکنون توسط کارخانه های قند پرداخت شده است.

وی افزود: با تصویب دولت امسال محصول چغندرکاران با نرخ تضمینی هر کیلوگرم 6 هزار و 520 ریال با عیار 16 درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به قیمت سال گذشته، نزدیک به 53 درصد افزایش دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت : با شروع فصل برداشت چغندرقند در مزارع آذربایجان غربی تاکنون برداشت این محصول در 5 هزار هکتار انجام شده و 250 هزار تُن چغندر قند تحویل کارخانه ها داده شده است.

جلیلی افزود: امسال میانگین برداشت چغندر قند از مزارع آذربایجان غربی 55 تُن در هکتار با میانگین عیار 17 درصد و میزان افت محصول 2 درصد است که این امر نشان دهنده افزایش تولید و کیفیت این محصول در مزارع است.

وی اظهار کرد: سال زراعی گذشته در مجموع 34 هزار هکتار از مزارع استان به کشت چغندر قند اختصاص یافت که پیش بینی می شود، یک میلیون و 900 هزار تُن محصول از آن برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 82درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی

پرداخت 82درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی