مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 13:502020-10-12اقتصادي

جلوگیری از انتشار 87 هزار تن گاز گلخانه ای در پالایشگاه نفت بندرعباس


با پایان یافتن مرحله نخست پروژه مدیریت گازهای مشعل در شرکت پالایش نفت بندرعباس سالانه از انتشار حدود 87 هزار و 500 تن گازهای گلخانه ای جلوگیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، پروژه مدیریت گازهای مشعل(Flare Gas Management) که به اختصار FGM نامیده می شود، از جمله مهمترین پروژه های بخش مدیریت انرژی در پالایشگاه بندرعباس به شمار می رود که علاوه بر صرفه جویی های اقتصادی، از بعد زیست محیطی نیز دارای اهمیت فراوانی است و به همین دلیل در بسیاری اوقات، از آن به عنوان یک برنامه زیست محیطی یاد می شود.

  مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به میزان حداقل 87500 تن در سال به عنوان یکی از مزایای مهم زیست محیطی پروژه، صرفه جویی مالی ناشی از کاهش اتلاف گاز به شبکه مشعل پالایشگاه به میزان 1/5 میلیون دلار در سال، انتقال دانش ، کسب تجربه در بررسی فرآیندی و مطالعات شبکه مشعل جهت بومی سازی اجرای پروژه های مشابه نیز از دیگر دستاوردهای اجرای پروژه مدیریت گازهای مشعل است.

  هاشم نامور افزود: مشکل مشعل دهی(Flaring) در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بویژه واحدهای بالادستی تولید نفت و گاز و همچنین واحدهای فرآیندی پایین دست، از جمله معضلاتی است که به دلیل اثرات زیست محیطی مخرب آن همواره موردتوجه کارشناسان بوده و در سالهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از انتشار 87 هزار تن گاز گلخانه ای در پالایشگاه نفت بندرعباس

جلوگیری از انتشار 87 هزار تن گاز گلخانه ای در پالایشگاه نفت بندرعباس