مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 12:402020-10-12پزشكي

ابزاری نوین برای تجزیه و تحلیل سریع تر و بهتر تصاویر ام آرآی


تصویرسازی تشدید مغناطیسی(ام آرآی) حساس ترین و قابل اطمینان ترین روش برای تشخیص و نظارت بر بیماری های تخریب کننده عصبی است.

از طریق تصاویر به دست آمده با این روش، - تصویرسازی تشدید مغناطیسی(ام آرآی) حساس ترین و قابل اطمینان ترین روش برای تشخیص و نظارت بر بیماری های تخریب کننده عصبی است.

از طریق تصاویر به دست آمده با این روش، محققان می توانند داده های آناتومیکی کاملی از مغز به دست آورند و کاهیدگی یا آتروفی را در مناطق خاص بدن تشخیص دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تکنولوژی نتورکس، با این حال بررسی این تصاویر معمولاً بصری است و این به آن معناست که علائم خاصی از تخریب عصبی که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست تا زمانی که کاملا پیشرفت نکند، تشخیص داده نمی شود.

دکتر استلا کامارا (Estela Camara ) از موسسه تحقیقات پزشکی بلویتج و دانشکده روانشناسی و موسسه علوم اعصاب دانشگاه بارسلونا (UBNeuro) به همراه آلیشیا پالومار (Alicia Palomar) یک برنامه کامپیوتری را طراحی کرده اند که امکان تجزیه و تحلیل کمی تصاویر تصویرسازی تشدید مغناطیسی را به راحتی و به سرعت فراهم می کند.

این برنامه SeSBAT نام دارد و مخفف جمله جعبه ابزار تجزیه و تحلیل مغز است که طی آن محققان پروتکل های مختلف تجزیه و تحلیل تصویر را ادغام می کنند و می توانند حجم مناطق مختلف خاص مغز را اندازه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابزاری نوین برای تجزیه و تحلیل سریع تر و بهتر تصاویر ام آرآی

ابزاری نوین برای تجزیه و تحلیل سریع تر و بهتر تصاویر ام آرآی