مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 11:052020-10-12سياسي

نتیجه اولین مرحله داوری ششمین جایزه احمد شاملو اعلام شد


نتیجه اولین مرحله داوری ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو توسط داوران این رویداد اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هیات داوران ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو نتیجه داوری مرحله اول این دوره از جایزه مذکور را اعلام کردند.

در بیانیه داوران مرحله اول این جایزه آمده است: پیرو سنت دیرینه شاعرانی چون نیما یوشیج و احمد شاملو که آگاهی تاریخی شعرشان را تحول بخشیده و به شعری این جایی و اکنونی بدل کرده است، معیار اصلی گزینش و داوری در این دوره گفت وگوی شعر با تاریخ بوده است و حلول امر تاریخی در شعر؛ شعری که از نسبتِ خویش با تاریخیّتِ شعر پرسش گری می کند و چنین مهمّی را بدیهی نمی انگارد؛ شعری که زیرمتنش پرسش از جایگاه تاریخی شعر، این جا و اکنون است و سعی در تکوین نوعی آگاهی تاریخیِ فراخورِ امروز دارد.

توجه به این امر، غفلت داوران را از معیارهای مهم دیگر چون زبان، خیال ورزی، فُرم اندیشی، بینش و بیان متفاوت در پی نداشته و کوشیده ایم با رویکردی تکثّرگرا و جامعیّت اندیشانه، از هر جریان شعریِ تاریخ دار که ثمره های امروزینش را به بار نشانده ست، نمونه هایی برگیریم که امکان اجماع بر سر کیفیّت شان وجود داشته باشد.

از این رو سنّت های شعری مختلف را چون شعر زبان، شعر تجربه ورزانه ی دهه ی هفتاد، شعر دیگر، شعر حجم، شعر روایی، شعر کوتاه، منظومه ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه اولین مرحله داوری ششمین جایزه احمد شاملو اعلام شد

نتیجه اولین مرحله داوری ششمین جایزه احمد شاملو اعلام شد