مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 08:202020-10-12اقتصادي

اجاره بهایی که گلوی مستاجران را می فشارد/ همدان رکورددار افزایش اجاره بها!


در شرایط فعلی تورم افسارگسیخته باعث شده تا مالکان تقاضای اجاره بهای بیشتری از مستاجران داشته باشند، اجاره بهایی که پرداخت آن در توان این قشر نیست و آنها را با چالش جدی مواجه کرده، - خبرگزاری فارس_ همدان: خبرساز شدن همدان در حوزه مسکن و املاک اتفاق جدیدی نیست، اما همیشه این مسأله در حوزه قیمت ملک و املاک رخ می داد چراکه به گفته بسیاری از کارشناسان قیمت ملک در این کهن شهر با پایتخت پهلو می زند.

دلیل این امر را نبود صنعت و تجارتی می دانند که باعث شده نقدینگی به سمت بازار مسکن سوق یابد و خانه از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه ای بدل شود.

البته این بار قیمت مسکن و ملک در همدان در صدر جدول مقایسه ها قرار نگرفته است بلکه نرخ رشد قیمت اجاره بها بود که باعث شد دوباره همدان در صدر اخبار قرار گیرد.

روزنامه دنیای اقتصاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد که همدان بیشترین افزایش نرخ اجاره بها در تابستان 99 را نسبت به تابستان 98 در کشور به خود اختصاص داده است.

افزایش نرخ اجاره بها در همدان رابطه مستقیمی با سود سپرده های بانکی دارد، زمانی که دولت نرخ سپرده های بانکی را افزایش می دهد، مالکان نیز کمتر در فکر دریافت اجاره بها هستند اما زمانی که بنا بر هر دلیلی دولت به دنبال کاهش قیمت تمام شده پول می افتد تا بتواند تسهیلات را با نرخ کمتری در اختیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجاره بهایی که گلوی مستاجران را می فشارد/ همدان رکورددار افزایش اجاره بها!

اجاره بهایی که گلوی مستاجران را می فشارد/ همدان رکورددار افزایش اجاره بها!