مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 مهر 1399 ساعت 07:152020-10-12اقتصادي

موانع عدم صدور شناسنامه برای کودکان حاصل ازدواج بامردان غیرایرانی


معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص موانعی که باعث می شود قانون صدور شناسنامه برای کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی اجرایی نشود توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد میدری در کارگاه تعاملی سیاستگذاری برای بهبود وضعیت کودکان که امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: در کارگاه امروز قصد داریم علاوه بر موارد آموزشی از تجربیات خبرنگاران نیز استفاده کنیم تا بتوانیم در جهت بهبود سیاستگذاری ها از آنها بهره مند شویم.

وی در مورد قانون حمایت از اطفال گفت: این قانون مدتی است که به تصویب رسیده اما با گذشت چند ماه از آن هنوز اجرایی نمی شود.

میدری گفت: یکی از مواردی که در این قانون آمده صدور شناسنامه برای کودکانی است که از مادران ایرانی و پدران غیرایرانی متولد می شوند که بعد از تصویب آن انتظار می رفت اجرایی شود اما هنوز این کودکان نمی توانند شناسنامه بگیرند.

وی گفت: براساس قانون اگر زن ایرانی با مرد غیرایرانی ازدواج کند فرزند او نمی تواند شناسنامه بگیرد مگر اینکه مرد به تابعیت ایران دربیاید اصل قانون در سال 1313 نوشته شده که بر اساس عرف نظام جهانی بوده و اینگونه نبوده که ما بر اساس شرع و یا قوانین خودمان آن را استخراج کنیم در همه کشورها اینگونه بوده اما خیلی از کشورها بر اساس قوانین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع عدم صدور شناسنامه برای کودکان حاصل ازدواج بامردان غیرایرانی

موانع عدم صدور شناسنامه برای کودکان حاصل ازدواج بامردان غیرایرانی