مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 12:502020-10-11اقتصادي

راهکار توقف قیمت ها در بازار مسکن و خودرو


عضو اتاق بازرگانی ایران می گوید، برطرف نشدن مشکلات زیرساختی در اقتصاد ایران، عامل اصلی به وجود آمدن شوک های قیمت در بازارهای مختلف است.

- جی پلاس ، مهدی علیپور اظهار کرد: امروز نه تنها در کشورهای توسعه یافته که در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز، نظارتی جدی بر عملکرد اقتصادی اشخاص صورت می گیرد و هرجا تردیدی درباره این عملکرد وجود داشته باشد، نهادهای نظارتی به آن ورود می کنند.

در این شرایط اگر فردی درآمدی غیرقانونی به دست آورده باشد با او برخورد می شود و اگر درآمدی غیرقانونی نباشد اما پنهانی به دست آمده و ثبت نشده باشد، فرد باید مالیاتی سنگین برای آن پرداخت کند.

ایسنا نوشت، وی با بیان اینکه در اقتصاد ایران استفاده از این ابزارهای نظارتی، هرگز جدی گرفته نشده، بیان کرد: ما در طول تمام این سال ها از پول نفت استفاده کرده ایم و خود را در به کارگیری ابزارهای نوین بی نیاز دانسته ایم.

این در حالی است که تنها اگر اخذ مالیات را جدی می گرفتیم، امروز بخش قابل توجهی از دغدغه های کشور چه در حوزه بودجه و چه در مدیریت بازارها برطرف شده بود.

این فعال اقتصادی به طرح حمایتی دولت ها از صنایع تولیدی و پرهزینه کردن امور دلالی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورها، وقتی فردی تولید را آغاز می کند از امکاناتی مانند تسهیلات ارزان قیمت یا معاف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار توقف قیمت ها در بازار مسکن و خودرو

راهکار توقف قیمت ها در بازار مسکن و خودرو