مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 مهر 1399 ساعت 06:052020-10-11اقتصادي

80 درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است


عضو هیات مدیره انجمن اپتومتری ایران، بر جایگاه اپتومتریست ها در برنامه های پیشگیری از نابینایی و کم بینایی، تاکید کرد و گفت: 80 درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عباس عظیمی، با تبریک روز جهانی بینایی، در ارتباط با اهمیت بینایی و درست دیدن، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی از سال 1975 برنامه های متعددی برای جلوگیری از نابینایی انجام و طرح ریزی کرده که یکی از مهم ترین آنها طرح پیشگیری از نابینایی به نام طرح 2020 بود که در سال تحقق آن هستیم.

وی افزود: دلیل راه اندازی طرح 2020 این بود که در سال 1975 در جهان 28 میلیون نابینا وجود داشت و پیش بینی می شد که در سال 2020، تعداد این جمعیت به 45 میلیون نابینا و 135 میلیون کم بینا افزایش یابد که متأسفانه آمارها طی این مدت به 76 میلیون نابینا و 180 میلیون کم بینا افزایش داشته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به افزایش موارد نابینایی و کم بینایی در دنیا، ادامه داد: از همین رو تصمیم گرفته شد برنامه هایی تنظیم و همه کشورها را موظف به اجرای آن نمود.

خوشبختانه در ایران نیز اقدامات مهمی از طرف سازمان های ذی نفع و نیز انجمن های اپتومتری و همکاران اپتومتریست انجام شد و غربالگری های بسیار دقیق و سازمان یافته ای انجام یافت و تا حدودی منجر به کاهش نابینایی و کم بینایی در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است

80 درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است