مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 مهر 1399 ساعت 07:002020-10-10بين الملل

گرم شدن روابط ایران با چین، هند را به تکاپو انداخت


در سایه گرم شدن روابط اقتصادی چین با ایران حالا هندی ها تلاش می کنند تا آنجا که می توانند جایگاه خود به ویژه در توسعه بندر چابهار را حفظ کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس به نقل از المانیتور، راجنات سینگ، وزیر دفاع و سوبرا مانیام جیشان کار، وزیر امور خارجه هند هر دو ماه گذشته به طور مجزا به ایران سفر کردند.

بنا به اعلام رسمی هدف از سفر این دو مقام هندی تقویت مناسبات تجاری و گفت‌وگو درباره چند موضوع مهم منطقه‌ای بوده که از جمله آنها توسعه بنادر چابهار بوده است.

دهلی نو مدت‌هاست که برای توسعه بندر چابهار و تبدیل کردن آن به یک موفقیت اقتصادی رابطه تنگاتنگی با تهران برقرار کرده است.

بندر چابهار در فاصله کمتر از 900 مایلی بمبیی واقع شده و می‌تواند دروازه بسیار مهمی برای دهلی نو در رسیدن به آسیای میانه و افغانستان باشد.

از زمانی که بحث توافق تجاری 25 ساله بین ایران و چین جدی شده به نظر می‌رسد، کابینه هند خیال آرامی نسبت به چشم‌انداز حضور در ایران ندارد.

در زمان سفر ناندرا مودی، نخست وزیر هند در سال 2016 به ایران، ایران، هند و افغانستان توافق سه‌جانبه‌ای را به نام کریدور حمل و نقل بین المللی در راستای تسهیل انتقال کالا از هند به افغانستان از طریق چابهار امضا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرم شدن روابط ایران با چین، هند را به تکاپو انداخت

گرم شدن روابط ایران با چین، هند را به تکاپو انداخت