موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - بازنشستگان كشوري - افزايش حقوق - كاركنان دولت - رياست جمهوري - كميته امنيت ملي - كشتي جام ابراهيم مصطفي - گام هاي كاهش تعهدات - مهاوم ايراني اش - مسكن فرهنگيان - ثبت نام اقدام ملي مسكن - راهپيمايي موتوري و خودرويي - آبفا شيراز - گرفتار در برف - توليد محتوا وب سايت - روياي نيمه شب - قطرات آلوده - سازه هاي ساختماني

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-06پزشكي

رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟


دود سیگار مملو از آمین های آروماتیک است و فرد با هر نخ سیگار مقدار زیادی از این آمین های خطرساز و سرطان زا را وارد دستگاه تنفسی و گردش خون می کند و از آن مسیر وارد دستگاه ادراری می شود.

- ایسنا/گیلان یک متخصص اورولوژی گفت: دود سیگار مملو از آمین های آروماتیک است و فرد با هر نخ سیگار مقدار زیادی از این آمین های خطرساز و سرطان زا را وارد دستگاه تنفسی و گردش خون می کند و از آن مسیر وارد دستگاه ادراری می شود.

دکتر علی حمیدی مدنی در گفت وگو با ایسنا، سرطان مثانه را یکی از شایع ترین بدخیمی ها در دنیا دانست و اظهار کرد: این سرطان در همه مناطق دنیا دیده می شود و طی سه دهه اخیر متاسفانه شاهد رشد آمارهای ابتلا به این بیماری هستیم.

وی یکی از عوامل افزایش ابتلا به سرطان مثانه را افزایش سن جوامع در کنار رشد جمعیت دانست و افزود: سرطان مثابه جزو پنج سرطان شایع دنیا بوده و متوسط سن ابتلا به آن در 73 سالگی است؛ البته در مردان چهار برابر زنان شیوع دارد، اما در زنان در مراحل پیشرفته بیماری بروز می کند.

این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری، درمان سرطان مثابه را جزو درمان های پرهزینه و گران دانست و اضافه کرد: این بیماری ناشی از آسیب مزمن و مداوم به مخاط دستگاه ادراری ایجاد می شود که با افزایش سن و در اثر تماس با عوامل خطرساز محیطی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟

رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟