مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 مهر 1399 ساعت 08:452020-10-06بين الملل

بازگشت 600 هزار خانواده عراقی به محل زندگی شان پس از اخراج داعش


وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که 600 هزار خانواده پناهجو پس از آزادسازی مناطق از چنگ سازمان تروریستی داعش در شمال، غرب و شرق این کشور به محل زندگی شان بازگشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت مهاجرت عراق، امروز (سه شنبه)، در بیانیه ای از بازگشت تعدادی زیادی از خانواده های پناهنجوی عراقی به محل زندگی شان پس از آزادسازی این مناطق از چنگ سازمان تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری شبکه ، فرایند بازگردانی خانواده های پناهجوی عراقی به مناطق آزادشده پس از بیرون راندن عناصر داعش از این مناطق صورت گرفت؛ عملیاتی که در ژوتن سال 2107 به پایان رسید.

در بیانیه یادشده به نقل از علی جهانگیر مدیرکل اداره امور شعبه های وزارت مهاجرت آمده است: تعداد خانواده هایی که از زمان آزادسازی مناطق تا به امروز به محل [زندگی] خود در استان های نینوی (شمال)، صلاح الدین (شمال)، بخش هایی از دیالی (شرق)، کرکوک (شمال) و الانبار (غرب) بازگشته اند، به 600 هزار خانواده رسیده است .

جهانگیر در ادامه توضیح داد که مجموع خانواده های پناهجو، 900 هزار خانوار است که در سال 2014 پس از آنکه داعش بخش های مختلفی از عراق اشغال خود درآورد، بی خانمان شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت 600 هزار خانواده عراقی به محل زندگی شان پس از اخراج داعش

بازگشت 600 هزار خانواده عراقی به محل زندگی شان پس از اخراج داعش