مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 مهر 1399 ساعت 07:252020-10-05پزشكي

کووید 19 ریشه کن نخواهد شد!


یک دکترای بهداشت عمومی و جمعیت دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) با بیان اینکه کووید 19 بیماری است که به احتمال قوی ریشه کن نخواهد شد و بعد از دستیابی به واکسن موثر احتمالا حالتی شبیه بیماری های عفونی تنفسی دیگر پیدا خواهد کرد گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، دکتر محمد کارآموزیان در گفت و گوی تفصیلی با ایسنا درباره شرایط اپیدمی کرونا در دنیا و ایران گفت: تا به امروز بیش از 34 میلیون نفر در سراسر دنیا مبتلا به بیماری کووید 19 هستند که 99 درصد این بیماران حالت خفیف و تنها یک درصد به فرم شدید یا بحرانی این بیماری مبتلا شده اند.

وی با تاکید بر این نکته مهم که به هیچ عنوان نباید میزان آمار مبتلایان قطعی به کووید 19 براساس آزمایشات تشخیصی را با یکدیگر مقایسه کرد افزود: نکته خیلی مهم در مورد این اعداد این است که نباید صرفا در بین کشورهای مختلف مورد مقایسه قرار بگیرند.

باید دقت داشت که اگر کشوری تست تشخیصی کمتری انجام بدهد، قطعا تعداد کمتری بیمار رو شناسایی خواهد کرد و در نتیجه تمام این اعداد متفاوت خواهند بود.

این اپیدمیولوژیست بیماری های عفونی درباره میزان سرایت پذیری و شیوع ویروس کرونا در دنیا نیز گفت: سرعت شیوع ویروس با عدد سرایت (شاخص R-zero ) اندازه گیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید 19 ریشه کن نخواهد شد!

کووید 19 ریشه کن نخواهد شد!