مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 مهر 1399 ساعت 20:152020-10-04اجتماعي

پایان عملیات های مرمتی در باغ فین کاشان


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از پایان عملیات مرمت بخش هایی از باغ فین کاشان شامل: پشت بام کتابخانه، حمام و خلوت کریم خان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان فریدون اله یاری با اشاره به مرمت های انجام شده بر روی پشت بام کتابخانه باغ فین، اظهار داشت: سبک سازی بام، استحکام بخشی و مرمت سقف ها و قوس ها، اجرای قید بندی، اجرای پوشش نهایی، اجرای ختایی فرش بام و مرمت بادگیرها از جمله اقدامات انجام شده در این قسمت از بنا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان افزود: علاوه بر مرمت پشت بام کتابخانه، مرمت خلوت کریم خان و مرمت حمام نیز در دستور کار قرار داشت، که می توان به اقدام های مرمتی شامل: مرمت کف فرش ها، بدنه ها و تعمیر سرویس بهداشتی برای خلوت کریم خان و مرمت کف فرش، مرمت بدنه ها و نصب چراغ ها در حمام تاریخی باغ فین اشاره کرد.

وی تاکید کرد: برای مرمت این سه بنای ارزشمند در باغ فین کاشان بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، باغ تاریخی فین کاشان با مساحت23 هزار و 700 مترمربع یکی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی به شمار می رود و جزو 9 باغ ایرانی است که خرداد سال 9


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان عملیات های مرمتی در باغ فین کاشان

پایان عملیات های مرمتی در باغ فین کاشان